paktum@pmiroda.hu +36 30 512 7836
Hogy tudod segíteni kollegáid visszatérését home office után?
2020-05-28
0

Itt az újabb kihívás! Vissza kell térni a kollegáknak a munkába.

Igen ám, de ilyen még nem volt!

Ez nem olyan, mikor egy alkalmazott elmegy, és jön helyette egy másik. Ott csak az új embert kell beintegrálni egy összeszokott csapatba.

Most azonban nincs összeszokott a csapat!

Mindenki másképp élte meg ezt a helyzetet. Aki nem szereti a változásokat, az biztos az elején küzdött meg nehezebben a haza költözéssel. Mostanra megszokta, és most jön egy új változás. Biztos, hogy akarja?

Van, aki élvezte is, hogy új lehetőség adódott számára home office keretében. Lehet, hogy eddig is szeretett volna már így dolgozni, de a cég nem engedte. Jól érzi magát otthon, onnan is meg tudott csinálni mindent,. Akkor minek is kell visszamenni?

A kollegák jó esetben tényleg megcsinálták a saját munkájukat. Azt valószínű felelősségteljesen el is végezték. Ha egy munkatárs feladata lefedte a teljes munkát, akkor ő készre tudott teljesíteni.

Mi van azonban azokkal a feladatokkal, ahol több kollega munkájára is szükség volt ahhoz, hogy kész legyen a megbízás? Ki koordinálta ezt? Többnyire a cég vezetője. A kollegák elégedetten megcsinálták a rájuk osztott részfeladatot. A munka azon része, ami kell ahhoz, hogy a megrendelő felé a teljesítés megtörténjen, azt sok esetben a cégvezető oldotta meg.

Lehet, hogy vannak munkájukkal elégedett munkatársak, és vannak a vezetők, akik totálisan kimerülve várják már, hogy minden visszatérjen a megszokott kerékvágásba?

A jelenlegi helyzet

  • kollegák, akiknek egy része inkább otthon maradna,
  • kimerült cégvezető, aki alig várja, hogy újra induljon minden,
  • lehet pár félrecsúszott írásbeli kommunikáció a személyes kapcsolat hányából fakadóan,
  • FESZÜLTSÉG, FESZÜLTSÉG, FESZÜLTSÉG!

Ezek után mit is tegyél te, mint cégvezető ahhoz, hogy jó kedvűen, hatékonyan elinduljon a munka újra a cég irodáiban?

Megoldás lehet, ha alkalmasnak érzed magad arra, hogy higgadtan levezess egy közös beszélgetést. Itt megtudhatják a kollegák egymásról, ki, hogy vette az akadályokat, kinek mit jelentett ez az időszak, és ki, hogy fog újra indulni.

Mást szeretnél? Elég volt már abból, hogy nap, mint nap a te válladon legyen minden felelősség?

Szívesen megbeszélem én munkatársaiddal ezeket a témákat.

Hogyan teszem?

  • ha úgy szeretnétek, akkor csak a kollegák vesznek részt rajta, akik kiengedhetik a bennünk felhalmozódó feszültséget.
  • meghallgatják egymást, és így mindenki rájön arra, hogy senkinek nem volt egyszerű.
  • letesszük a múltat, és csak a jelenre koncentrálunk.
  • a jelenlegi helyzet ismeretében, átbeszéljük az újra indulást.
  • az elmúlt időszak okozta konfliktusokat feloldjuk, akár csoport keretekben, akár hatszemközti beszélgetésen.

Milyen eredmény várható?

A jelenre koncentrálva, a feszültséget lerakva, hatékonyan indulhat a munka, mindehhez összesen létszámtól függően 2-3 óra kell.

Ha ez neked is megéri, hívj, és megszervezzük!

Dr. Asbóth Hedvig Administrator
Dr. Asbóth Hedvíg mediátor, párkapcsolati tanácsadó, coach. 1990 óra él házasságban, 3 gyermek édesanyja. A 10 legjobb párkapcsolati tippet tartalmazó „Szeretet szakácskönyve” című minikönyv szerzője, melyet ingyenesen letölthetsz ide kattintva!